Новини

Модернізація лабораторій – запорука успішного навчання

Опубліковано: Дійчук Володимир Васильович, 29.05.2018

Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, особливо під час проведення лабораторних робіт, дозволяє збільшити обсяг навчальних завдань пошукового та дослідницького характеру, змінити систему та зміст лабораторних занять, які є основною складовою навчального процесу природничих дисциплін.

Традиційно дисципліни природничого циклу викладаються за схемою: читання лекцій, проведення лабораторних або практичних робіт, як правило, з використанням наочного обладнання та пристроїв. Поданий так матеріал важко сприймається, студенти не можуть переконатися у правильності цілого ряду законів, тверджень, що не сприяє підвищенню мотивації у навчанні, його ефективності та результативності.

Без сумніву, комп’ютеризація лабораторних занять дозволить наочно продемонструвати зв’язок теорії з практикою, підвищити рівень лабораторних занять, наблизити їх до експериментально-дослідницьких методів, забезпечить зацікавленість студентів у сучасних формах роботи.

Викладачі кафедри хімічного аналізу, експертизи та безпеки харчової продукції Інституту біології, хімії та біоресурсів д.х.н., доц. Баб’юк Д.П. та к.х.н., доц. Скіп Б.В. виступили з ініціативою щодо проведення реконструкції та комп’ютеризації лабораторій кафедри . Науковці вважають, що використання комп’ютера та програмного забезпечення суттєво розширює можливості викладача на належному рівні подавати матеріал та задовольняє освітні потреби студентів у поглибленому вивченні предмету.

Ініціатива викладачів була фінансово підтримана ректоратом. Як результат – сучасна комп’ютеризована лабораторія, яка може використовуватися для проведення лабораторних занять, виконання курсових та дипломних робіт.

На даний час у лабораторії до всіх приладів підключено комп’ютери, які значно спрощують обробку отриманих експериментальних результатів. Навчальний процес збагатився цікавими лабораторними роботами в сучасному комп’ютеризованому варіанті. Студенти товаришують з технікою вже не на рівні користувача інтернету чи офісних додатків, а й усвідомлюють, що комп’ютер може бути чудовим асистентом у наукових дослідженнях. Віднині під час виконання бакалаврських та магістерських робіт молоді науковці мають змогу швидко та якісно отримати й опрацювати результати дослідження, спрогнозувати перебіг технологічних процесів, визначити показники якості харчової продукції тощо.

Викладачі переконані, що навчання має бути цікавим, ефективним, практикоорієнтованим і крокувати в ногу з часом.

 1

2

3

4

5