Новини
ДЕНЬ СТУДЕНТА В КОЛІ КАФЕДРАЛЬНОЇ РОДИНИ
Опубліковано: Зароченцева Оксана Дмитрівна, 18.11.2015
17 листопада студенти та викладачі кафедри екології та біомоніторингу Інституту біології, хімії та біоресурсів зібралися після пар в бібліотеці ЧНУ, щоб відсвяткувати Міжнародний день студента. Програма вечора була насиченою та цікавою. Спочатку завідувач кафедри Світлана Степанівна Руденко привітала студентів та викладачів (які також вважають себе студентами, але зі стажем) з цим чудовим святом. Вона розповіла про епізоди із свого студентського життя, наголосила на важливості гармонійного поєднання навчання з духовним розвитком, відмітила символічність проведення цього вечора в бібліотеці ЧНУ.
Естафету перейняли ведучі вечора Каріна Федорченко та Андрій Том’юк. Вони розповіли про історію започаткування Міжнародного дня студента:
- 16 листопада 1939 в окупованій нацистами Чехії празькі студенти і їх викладачі вийшли на демонстрацію, щоб відзначити річницю утворення Чехословацької держави.
- Війська окупантів розігнали демонстрацію, при цьому був застрелений студент медичного факультету Ян Оплетал, похорони якого переросли в акцію протесту.
- Десятки демонстрантів були арештовані.
- 17 листопада рано вранці німці оточили студентські гуртожитки. Більше 1200 студентів було арештовано і поміщено в концтабір. Дев'ятьох студентів і активістів студентського руху стратили у в'язниці.
- Через три роки, в 1942 році, в Лондоні пройшла Міжнародна зустріч студентів, що боролися проти нацизму, на якій було вирішено на честь загиблих щорічно відзначати цю дату як День студента.
Потім Каріна та Андрій звернулися до студентів з запитаннями, які стосувалися їх прав та обов’язків. Скільки прав і скільки обов’язків мають студенти згідно нового Закону України про вищу освіту від 1.07.2014 року? Виявилося, що студенти мало знають про свої права і обов’язки. Лише двоє студентів із залу змогти дати наближено правильні відповіді. А на запитання «Скільки нових прав з’явилося у студентів згідно Закону України про вищу освіту від 1.07.2014 порівняно із аналогічним законом від 1.01.2002 року» студенти взагалі не змогли відповісти. Тож Каріна і Андрій ознайомили студентів із новими правами. Присутні дізналися про нові права студентів з обмеженням життєдіяльності, зумовленим станом здоров’я, про розширення академічної мобільності, у тому числі міжнародної, про нові перспективи щодо самостійного вибору дисциплін.
На найвищому рівні пройшла презентація, яку підготували студенти кожного курсу про своє студентське життя. З «Червоної рути» розпочали цю частину вечора першокурсники. Другокурсники вразили світлинами під пісню «Старі фотографії». Третій курс розповів свою історію під пісню Дзідзьо «Мені повезло!». Четвертий курс створив цілий фільм про студентське життя і привернув увагу до студентських проблем через оригінальні сценки. П’ятий курс запропонував ностальгійну презентацію про експедиції, практики, подорожі по Україні, про все, що пережили разом, тримаючись міцно за руки усі п’ять років. Шквал овацій викликала пісня про маму, яку заспівав студент цього курсу Ігор Бойчук. Усі були приємно здивовані, що твір з таким глибоким змістом і надзвичайно чарівною мелодією створив сам виконавець.
Леся Григорків та Владислав Пентюк проаналізували студентські есе на тему «Ідеальний студент мого курсу» і виділили студентів, які користуються найбільшою повагою серед однокурсників. Університетський фотограф Володимир Сливка зробив чудові світлини цих студентів ще перед початком вечора. Тож Леся та Владислав встигли зробити з них незабутню презентацію про студентів, які користуються найбільшою повагою, і зачитали витримки про них з есе однокурсників.
Окреме цікаве дослідження провели магістранти Ірина Химич та Вадим Мотрюк. На основі есе «Ідеальний студент мого курсу» вони зробили рейтинг людських якостей, які найбільше цінують студенти різних курсів у свої ровесниках. Перше місце в цьому рейтингу на всіх курсах посіла така якість як «готовність прийти на допомогу своїм однокурсникам». Тісно з цією людською якістю пов’язана така риса як доброта, яку студенти всіх курсів також віднесли до однієї з найцінніших. Очевидно, що студентам не вистачає материнського тепла і батьківської опіки. На цей факт слід звернути увагу кураторам курсів J.
Були і такі людські якості, які виокремили лише студенти певного курсу. Так лише першокурсники виявились поціновувачами такої людської якості як вміння покращити настрій. Це й зрозуміло. Адже опинившись у нових умовах, далеко від рідного дому, ці студенти мають поки що доволі низьку стресостійкість і настрій їх коливається мов маятник Фуко. Чого не скажеш про другокурсників. Несподіванкою для всіх виявилось те, що лише студенти другого курсу високо оцінюють творчі здібності своїх ровесників: вміння писати писанки, вміння придумувати щось цікаве для всіх, участь в благодійних акціях і конкурсах, здатність кожну мить зробити незабутньою і, взагалі, - всебічний розвиток особистості. Крім того, другокурсники поважають ровесників, які мають ті чи інші захоплення: люблять дивитися фільми, люблять пізнавати нове, люблять танці, люблять тварин тощо. Лише студенти 3-ого та 4-ого курсів поважають однокурсників, які демонструють високі знання, гарно вчаться, багато читають. Це й зрозуміло, студенти цих курсів вже досягли студентської зрілості. Вони вдумливо і критично ставляться до теоретичного матеріалу, впевненіше тримають у руках екліметр і пробірку, знають, де знайти відповіді на будь-які питання. А ось п’ятикурсників вже починають хвилювати більш життєві речі. П’ятикурсниці звертають увагу на одногрупників, які з благоговінням і повагою ставляться до слабкої статі, а хлопці починають звертати увагу на зовнішність дівчат, особливо на їх ріст. Ось така еволюція цінностей…
Студенти Юля Буртова, Іван Мукоїд та Надія Гавучак, протягом тижня проводили анкетування студентів кафедри на тему «Сенс життя очима студентів». На вечорі вони узагальнили результати свого пошуку. Більшість студентів вважають сенсом свого життя народження та виховання дітей, на другій позиції – створення міцної родини, на третій – залишити хоча б якийсь слід на Землі. Загалом студенти назвали 23 варіанта відповідей на поставлене запитання. Були серед них і дуже оригінальні. Наприклад, сенс життя – це поні. Напевне, студент планує розводити цих милих тварин у майбутньому. Чом б ні? У нашому краї вже досить успішно розводять страусів. До того ж поні дуже полюбляють діти. Досить щиро відповів на питання анкети і один з першокурсників – «Сенс життя – це смачно поїсти». Були й такі студенти, які бачать сенс життя в постійному пошуку відповіді на питання «У чому сенс життя?».
Великий інтерес і навіть запитання викликав, презентований на вечорі, проект студента п’ятого курсу Петра Олексюка «Як вижити на стипендію?». Петро запропонував ряд цінних механізмів ощадливого використання студентських ресурсів. Зокрема, він перелічив кілька варіантів корисних, але недорогих страв, які можуть приготувати самі студенти. П’ятикурсник закликав студентів покінчити зі шкідливими звичками, на які витрачається левова частка стипендії. Він також запропонував відмовитись від транспорту і добиратися до університету пішки. Можна виходити з гуртожитку всією групою (весело, корисно для здоров’я і дуже ощадливо!). Одягатися Петро пропонує в секонд-хендах (це стильно і дешево!).
Не забули студенти і про те, що студентські роки – це ще й пора кохання. Тому логічним завершенням вечора стала лірична і надзвичайно оригінальна пісня у виконанні тріо дівчат – Анастасії Семенюк (2 курс), Лесі Григорків (3 курс) та Йордани Олексюк (5 курс ). Дівчата засвідчили, що кохання – це почуття, яке не залежить від віку і курсу. А сама пісня вразила неординарністю змісту та магічністю виконання.
На завершення слово від кураторів кафедри екології та біомоніторингу взяла Оксана Василівна Баглей, яка щиросердно привітала студентів і наголосила, що все в їхніх руках і потрібно так прожити студентські роки, щоб вони залишили незабутній слід у житті.
Наприкінці вечора до присутніх знову звернулася Світлана Степанівна Руденко. Вона призналася, що викладачі кафедри уважно прочитали всі студентські есе з метою виявити за допомогою них студента, який найкраще володіє художнім словом. Викладачі дійшли одностайної думки, що це студентка першого курсу – Христина Осколіп. Її есе вразило всіх щирістю, різнобарвністю мови та образністю, воно не залишило байдужим жодного з викладів-експертів. Під бурхливі оплески Світлана Степанівна вручила Христині невеличкий подарунок і запросила стати головним редактором кафедральної газети «Біосфера».
Вражень від вечора було дуже багато… На наступний день студенти оточили кафедральну газету, випущену до Дня студента, в якій були представлені усі есе та анкети, що аналізувались на вечорі. Отже, казка продовжується і це був не сон.
Гавучак Надія,
магістрантка кафедри екології та біомоніторингу